Løbemotion Hold 1
 
Mandagstræning kl. 17:30
 
Træningstempo 04:45-05:00 min/km (intervaller løbes progressivt tempo < 04:30 min/km)
 
Intervaltræning 10-12 km, hvor vi først løber en 4 km opvarmnings tur og efterfølgende løber intervaltræning fx. 5 x 1000 meter,
2 x 3000 meter, 20 x 200 meter. Efterfølgende roligt løb omkring eller retur til stadion. Der vil være skadesforebyggende øvelser indlagt både under og efter træningen.
 
Træningssted : Fx Frederiksberg Stadion eller i parkene i nærområdet fx. Søndermarken, Valbyparken, Damhussøen/-engen.
 
Torsdagstræning kl. 17:30
 
Tempo 04:45 min/km(gennemsnitligt)
 
Tempotræningstur på ca. 16-20 km med skadesforebyggende øvelser indlagt. Vi starter ud i et roligt tempo, som gradvist øges progressivt, således 2. halvdel løbes hurtigere end 1. halvdel. Undervejs kan der være friløb på længder af 500-1000 meter med opsamling af mindre hurtige løbere.
 
Træningssted: Fx Utterslev Mose, Vestvolden, Valbyparken/Islands Brygge, Ejby Mose, Vestskoven, Brøndbyskoven, Kastellet.
 
Lørdagstræning kl 09:30
 
Fællestræning med de øvrige løbehold, hvor løberne opdeles i 3 løbehold efter niveau og distance, således alle tilgodeses. Hold 1 løberne vil typisk vælge den lange restitutions tur på 16 km og opefter i ca. tempo 05:30 min/km.
 
Træningssteder - Lang tur: Fx Utterslev Mose, Vestvolden, Valbyparken/Islands Brygge, Ejby Mose, Vestskoven, Brøndbyskoven, Kastellet.
 
Har du spørgsmål, kan du skrive til os på fimotionist@gmail.com