Løbemotion Hold 2
 
Mandagstræning kl. 17:30
 
Træningstempo: 5:00 - 5:30 min/km.
 
Fælles opvarmning
 
Intervaltræning 7-11 km med fokus på kortere sprintintervaller fra 50 meter op til 500 meter, samt tung teknik mhp. forbedret kondition og muskelmasse fx. trappe- og bakketræning, crossfitøvelser, progressivt løb (gradvis tempoforøgelse), stafet og forebyggende skadestræning.
 
Træningssteder: Fx Frederiksberg Stadion, Søndermarken, Damhussøen/-engen, Grøndalsparken, Degnemosen.
 
Torsdagstræning kl. 17:30
 
Træningstempo: 05:00-05:30 min/km
 
Fælles opvarmning
 
Tempotræning 11-16 km, hvor der arbejdes med kondition, udholdenhed og løbeøkonomi. Fx. 500 meter til 3000 meter tempoture, progressiv løb, lang gruppestafet, jagtstart og pyramidetræning.
 
Træningssteder: Fx Utterslev Mose, Vestvolden, Valbyparken/Islands Brygge, Vestskoven, Brøndbyskoven.
 
Lørdagstræning kl 9:30
 
Fællestræning med de øvrige løbehold, hvor løberne opdeles i 3 løbehold efter niveau og distance, således alle tilgodeses. Hold 2 løberne vil typisk vælge den mellemlange tur på 10-15 km i ca. tempo 06:00 min/km eller den lange restitutions tur på 16 km og opefter i
ca. tempo 05:30 min/km.
 
Træningssteder - Mellemlang tur: Fx Søndermarken, Damhussøen/-engen, Vestvolden, Brøndbyskoven, Degnemosen.
Træningssteder - Lang tur: Fx Utterslev Mose, Vestvolden, Valbyparken/Islands Brygge, Ejby Mose, Vestskoven, Brøndbyskoven, Kastellet.
 
Har du spørgsmål, kan du skrive til os på fifmotionist@gmail.com