Løbemotion Hold 3
 
Mandagstræning kl. 17:30
 
Træningstempo: 5:30 - 6:00 min/km.
 
Fælles opvarmning
 
Intervaltræning 7-10 km med primært fokus på kortere intervaller 100-600 meter tilført et legende og socialt element. Ofte også tekniktræning fx trappe- og bakketræning, styrkeøvelser, forebyggende skadestræning mm..
 
Træningssteder: Fx parker og grønne områder i nærheden af Frederiksberg Stadion, Frederiksberg Have, Damhussøen/-engen, Grøndalsparken.
 
Torsdagstræning kl 17:30
 
Fælles opvarmning
 
Træningstempo: 05:45 min/km (gennemsnitligt)
 
Træningsture imellem 8-16 km afhængig af træningsplan med indlagt tekniktræning og/eller styrkeøvelser undervejs, der virker skadesforebyggende. Tempoture/frit løb 3-800 meter med opsamling(dvs. de første løbere henter de sidste). Af og til afsluttes med styrkeøvelser på Frederiksberg Stadion.
 
Træningssteder: Fx Utterslev Mose, Degnemosen, Vestvolden, Vigerslevparken, Valbyparken, Brøndbyskoven.
 
Lørdagstræning kl 9:30
 
Fællestræning med de øvrige løbehold, hvor løberne opdeles i 3 løbehold efter niveau og distance, således alle tilgodeses. Hold 3 løberne vil typisk vælge den mellemlange tur på 10-15 km i ca. tempo 06:00 min/km eller den lange restitutions tur på 16 km og opefter i
ca. tempo 05:30 min/km.
 
Træningssteder - Kort tur: Fx Søndermarken, Damhussøen/-engen, Vestvolden, Brøndbyskoven, Degnemosen.
Træningssteder - Lang tur: Fx Utterslev Mose, Vestvolden, Valbyparken/Islands Brygge, Ejby Mose, Vestskoven, Brøndbyskoven, Kastellet.
 
Har du spørgsmål, kan du skrive til os på fifmotionist@gmail.com